Możliwe przyczyny obniżonej prędkości Internetu:
- Sprawdzenie prędkości na połączeniu Wi-Fi.
Rozwiązanie: Sprawdź prędkość na połączeniu kablowym LAN Ethernet.
- Router/Komputer z portem RJ-45 do 100Mbit.
Rozwiązanie: Sprawdź w specyfikacji urządzenia gniazdo WAN/LAN Ethernet RJ45 czy działają w standardzie prędkości 10/100/1000Mbit, czyli typu Gigabit.
- Wadliwy kabel LAN Ethernet.
Rozwiązanie: Wymień kabel na inny i ponownie sprawdź prędkość.
- Sprawdzenie prędkości na sprzęcie i systemie starszej generacji, np. Windows 7.
Rozwiązanie: Sprawdź na Windows 10/11, MacOS, min 4GB RAM, obciążenie procesora przed pomiarem 20%, podczas pomiaru max 85%.
- Aktywne połączenie VPN.
Rozwiązanie: Wyłącz wszystkie aktywne połączenia VPN.
- Podłączenie wielu aktywnych urządzeń do routera.
Rozwiązanie: Odłącz wszystkie urządzenia od Internetu zarówno te po Wi-Fi jak i po kablu, sprawdź prędkość na jednym podłączonym Komputerze po kablu Ethernet LAN.
Jeśli żadna z powyższych wskazówek nie wyjaśniła przyczyny obniżonej prędkości skorzystaj z Certyfikowanego Systemu Pomiarowego PRO Speed Test, wykonaj raport certyfikowany i wyślij do nas zgłoszenie dołączając raport.
Chcesz dowiedzieć się więcej, zobacz nasz Przewodnik.