Możliwe przyczyny obniżonej prędkości Internetu:

  1. Sprawdzenie prędkości na połączeniu Wi-Fi.

    Rozwiązanie: Sprawdź prędkość na połączeniu kablowym LAN Ethernet.

  2. Router/Komputer z portem RJ-45 do 100Mbit.

    Rozwiązanie: Sprawdź w specyfikacji urządzenia gniazdo WAN/LAN Ethernet RJ45 czy działają w standardzie prędkości 10/100/1000Mbit, czyli typu Gigabit.

  3. Wadliwy kabel LAN Ethernet.

    Rozwiązanie: Wymień kabel na inny i ponownie sprawdź prędkość.

  4. Sprawdzenie prędkości na sprzęcie i systemie starszej generacji, np. Windows 7.

    Rozwiązanie: Sprawdź na Windows 10/11, MacOS, min 4GB RAM, obciążenie procesora przed pomiarem 20%, podczas pomiaru max 85%.

  5. Aktywne połączenie VPN.

    Rozwiązanie: Wyłącz wszystkie aktywne połączenia VPN.

  6. Podłączenie wielu aktywnych urządzeń do routera.

    Rozwiązanie: Odłącz wszystkie urządzenia od Internetu zarówno te po Wi-Fi jak i po kablu, sprawdź prędkość na jednym podłączonym Komputerze po kablu Ethernet LAN.

Jeśli żadna z powyższych wskazówek nie wyjaśniła przyczyny obniżonej prędkości skorzystaj z Certyfikowanego Systemu Pomiarowego PRO Speed Test, wykonaj raport certyfikowany i wyślij do nas zgłoszenie dołączając raport.

Chcesz dowiedzieć się więcej, zobacz nasz Przewodnik.

Top